Tech Talk - Technology - Co vybrat ?

Gara splitboardy jsou nabízené ve třech technologiích, jež reflektují různé jízdní styly.

Všechny prkna jsou postavena na stejném základě celodřevěného jádra, složeného z Paulownie a Poplaru.

Paulownie dodává jádru lehkost a Poplar houževnatost a odolnost, proto se především využívá v namáhaných pasážích splitboardu.

Profil jádra a kompozitní vrstvy pod jádrem a nad jádrem vytváří specifické vlastnosti prkna.

Technologie nazýván X, H, C.

X - Technologie je složená z Triaxialní tkaniny a Biaxialní tkaniny.

Kombinace těchto tkanin vytvoří multiaxialní kompozit, který je velmi pružný a odolný.

Energii prknu dodávají Karbonové výztuhy. 

V nové generaci X2 Technologii používám top Karbon výztuhy  (Fuse Karbon), jež dodávají prknu Pop. Technora vrstva dodává prknu odolnost.

Komu je určena :

Všem kdo chtějí pohodlné, snadno ovladatelné, točivé prkno s top technologii.

Jezdcům co hledají lehká prkna, ale ne na úkor odolnosti.

Zápory:

Asi bych tuto technologii nedoporučil těžkým jezdcům, nebo bych pro ně volil delší prkno. Problém u těžších jezdců není ani tak v jízdě, ale při chůzi. Vzhledem k jezdcově váze budou prošlapávat mnohem víc lyže a tím zkracovat účinnost pásů a tím jejich adhezi. To znamená, že budou mnohem víc klouzat dozadu na pevném povrchu. Samozřejmě to má řešení, včas nasadit Crampony, používat pasy s větším gripem a nebo se takovému úseku prostě vyhnou. V prašanu se pod těžkým jezdcem budou víc lyže prohýbat a tím víc bořit, takže skluz je kratší. Pužijte delší prkno a budete spokojeni.

H - Technologie má jako základ celokarbonovou vrstvu, která je doplněna triaxialní vrstvou.

Triaxialní vrstva dodává prknu pružnost a odolnost, 

Karbon vrstva energii, maximální torzní tuhost a stabilitu.

Karbon stringery dodávají Pop prknu.

Komu je určena :

Náročnému jezdci který chce přesné, tvrdší a stabilní prkno.

Váha prkna je důležitá, ale ne na úkor životnosti.

Má rád rychlou jízdu, často má těžší batoh s plno výbavou do volného terénu, či přenocování.

Přestože vyhledává prašan, tak na svých výpravách zdolává tuhé, až zledovatělé pasáže, kde se musí maximálně spolehnout na prkno.

Zápory:

Zbytečně agresivní a přesné na ježdění po lese a v super jemném prašanu.

Asi bych ho nedoporučil někomu bez fyzičky, někomu kdo bojuje s ježděním po hraně a  raději si v oblouku “ušoupne”,

Toto je GTX stroj, stačí jen sešlápnout plyn.

C - Technologie je především o váze a výkonu. 

Je složena ze dvou vrstev Karbonu s podporou dvou vrstev Triaxilní tkaniny.

Komu je určena :

Všem kdo chodí na dlouhé tůry, jezdí otevřené planě, očekávají maximální výkon od super lehkého prkna.

Zápory:

Asi bych si nebral takové prkno na ježdění po lese, neboť je zbytečně agresivní, do Japonska asi také nepatří vzhledem k místnímu jemnému a lehkému sněhu.

Vzhledem ke Karbonové konstrukci je určitě ze tři konstrukcí nejkřehčí, ale to asi jeho majitel nebude řešit, neboť moc dobře ví proč ho má.